En ovanlig dag i skolan

jag vaknar upp hos mormor o tänker NEJ engelska första lektionen! släpar mig iväg med den stoooora väskan full med idrottskläder och böcker. när jag väl kommer till skolan blir den bortglömda Lovisa påmind om att det är temadag! :o glad över överraskningen traskar jag till matsalen =)
Första lektion handlade om första hjälpen. teater blev det och jag fick va tjejej i baksätet som hamnat i chopck efter en trafikolycka. mina repliker:
- AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH AAAAAAAAAAAAHHHHHHHH jag fryser! pappa pappa!!!!!!!

nästa lektion var film. =) o hur glad blir man inte när det var hälsoresan och stig helmer som dyker upp på skärmen! då tänker man kan de bli bättre ( är helt käääär i sällskapsresan filmerna ;P)

sedan var det fiiika! :) mums frukt o te o kaffe o ännu mera frukt..

sen va de dags för skattjakt!!!! Jag o Tilda går in för det till 100 % Vi bokstavligt talat sprang upp till ica strömmen o köpte vindruvor en potatis en exotiskafrukter påse. sen springer vi nerför kungsgatan mot resecentrum påvägen går vi in i en godisaffär o tar ett reklamblad och en rödpåse. efter det snor tilda en blomma i utanför en blomsteraffär vi blev rädda o sprang vidare. väl i resecentrum tar vi en metro och en busstidtabell med destination linköping (som va ett av alla krav) vi kollar på klockan och får panik! 5 minuter kvar innan vi skulle va tillbaka i skolan! vi springer till en taxi o frågar fall han kan skjussa oss till skolan för en 20a men de gick han inte med på.. tillslut kom vi fram till 35 kr så han skjussar oss till skolan o på vägen smäller gubben ur sig
-ni åker för en 100ing o betalar 35!
men glada som höns springer vi in i sakolan o samlar ihop massa småmynt som vi kan betala den snälla och lita småsura taxichauffören med. och vilken basgrupp lyckades samla in allt på listan?!
1:2!!!!!! vi är BÄST! o en sånhär kul skattjakt har ja nog aldri vart med om förr o inte så kul taxiresa heller för den delen.. hahaha

Jag o tilda hann ta några mycket snygga modellbilder i matsalen också.. har ni tur kanske jag lägger upp dom när jag får dom av tilda :)

en mycket bra dag i skolan och det ända som saknades va ELIN ZAKÓ men henne fick jag ju pussa på tillsist ändå ;o

O nu sitter jag här o testar mina nyinkasserade fotbollsskor som jag har lite ångest för. lite för dyra o kanske lite för små :O men jag får se hur jag gör.. det är ju öppet köp liksom :D:D:D
177470-24Lovisa Bjälke©

Kommentarer
Postat av: Linn

Haha, klockrent! Sånadär dagar har vi aldrig på Haga, blir lite ledsen faktiskt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback