Surftjej

Skulle vara text till förra inlägget men provar med ett nytt så får ni låtsas att det bara är ett inlägg.

Vi var på båtutflykt igår. Jag blev sjösjuk och spydde bara 5ggr. ;) men det var det värt för vi såg ett sjölejon. Och Kimmy hoppade från en stor båt. Då mådde jag så illa så jag klarade ite av det :( men Kimmy hoppa i alla fall. :)

Så var vi ju surfat en del. I fredags var det super höga vågor så Kimmy körde ut och var med dom andra men för mig gick det så dåligt så jag gjorde som mamma alltid säger. Stannade på det grunda och lekte i dom små vågorna :)

Fick några bilder i alla fall :)

Jaa så är resten av bilderna på nästa inlägg :)

Surftjej

Myggbett!!

Hejsan :)

Äntligen har vi blivit gudföräldrar!! Stort grattis till Fredrik och Veronica! Mikaela har äntligen kommit till världen och vi längtar efter att komma hem! Hon är supersöt!

Nu består dagarna av 2 h surf och 4 h skola. Så vi är ganska trötta efter sista lektionen. Morgonen börjar kl 8.00 med surf. Det får oss att vakna!
Det är riktigt jobbigt men kul! Kimmy va superduktig idag och klarade flera stora vågor, för mig gick det inte alls likadant, så fort jag paddlade ut kom en våg och jag fick börja om från början, tror jag måste träna på min paddlingsteknik, haha! Men några vågor har jag också klarat :)

Idag ska vi gå ut en runda och fira att vi är duktiga! Vi måste ju plugga på vår nya skål vi har lärt oss: arriba, abajo, el centro y en dentro! Salud!

Torsdag - Ladies night

Hejhejhejhej...

Vecka har varit väldigt effektiv. Glosor, glosor mera glosor!
Dagarna ser ut på två sätt...
antingen:
skola 8-10
paus 10-13
skola 13-15
eller
skola 10-12
paus 12-15
skola 15-17
Den här veckan har vi varit i den tidiga gruppen. Den har jag diggat ganska bra ändå, för då får du ut mer av dagen. Nästa vecka är vi i den sena gruppen, så får se hur det blir då.

Idag har vi varit superduktiga!! I pausen så var det molnigt och "bara" 25c varmt, så vi drog ut och sprang. Tyvärr hade vi inte med oss kamera men helt plötsligt kom vi fram till ett stup, och nedanför var en superfin strand. såg hur häftigt ut som helst. Får gå dit en dag och ta bilder. det var verkligen jättefint! :)

Till helgen funderar vi på en utflykt, om det är mulet så tänkte vi hyra cyklar annars tar vi buss till någon strand :)

strandmys

skolpaus i poolen :D

Här är entrén i skolan där står allt som sker i veckan osv.

Ett av alla "klassrum"

Här är vårat klassrum den här veckan:

Utanför där vi bor:

Strömmen gick i hela staden så alla tände ljus överallt! :)

Gunhild står på händer i poolen :D

Hasta Luego amigos!

Montanita

Idag fyller Kimmys kära pappa år. Massa grattis till dig Mogge, hoppas du har en fin födelsedag. Såg att det kommit snö nu också, det är ju hur härligt som helst! :D Ha en riktigt fin dag!!

Igår var vi bakfulla som grisar, tur att det var mulet hela dagen så att vi inte behövde ha dåligt samvete för att inte göra någonting på hela dagen. Det var verkligen en dag vi kan glömma. MEN i fredags var det bbq med alla som går på skolan vi börjar på imorgon. Så då fick vi lära känna folket lite bättre. Så först var det grillning och sen utgång. Bra kväll måste jag säga!

Skål!

En klassisk "skajagköpahattselfie"

Min kompis hund

Förutom att jag ser ut som en fet ko så är det här Pifo, en vän av Viktor som vi lämnade lite paket till :) Han verkar rolig, men kan bara spanska så som vanligt fatta jag ingenting, men Kimmy pratade på! :D

det är mycket målningar överallt på husväggar och så. Fint!

Nu tar det så lång tid för fler bilder men ha en fantastisk dag, och hoppas boccas julbord blir lyckat med massa skvaller till oss imorgon! :D Kör på!

Breakfast time

Godmorgon allihopa.

Vet inte om det är vi som inte ställt om oss eller om man lättare vaknar för att det blir ljust i rummet. Men vi har
gått upp kl 8 varje dag och färdiga med frukost och morgonträning klockan 10. Effektivt skulle jag kalla det! :P

Mornar är väldigt mysiga här i Montanita.

Gårdagens solnedgång

Ser fram emot att börja skolan, nästan ingen kan engelska så allt kommer bli så mycket lättare när vi börjar lära oss spanska.. :)

Hola Seniorita! ja det var det jag kunde!

ÄNTLIGEN framme! När vi landade i Panama och startade telefonen insåg jag att vi skulle dra tillbaka tiden 6 timmar. Vilket betydde att min uträkning med antal timmar resa ökade med 6 timmar. Så Efter ca 30 timmar kom vi hit till Montanita.

Hela resa gick över förväntan. Kimmy grät inte en ända gång, vi blev aldrig osams, jag tappade inte bort någonting?! Vi har till och med lite svenskt godis kvar! Jag skulle vilja kalla det succes! :)

När vi väl landade i Ecuador blev vi uppmötta av vår chaufför, som bara talade spanska såklart. Först blev det några pinsamma ögonblick när alla mest skrattade åt varandra för ingen förstod någonting men vi försökte. Vi hälsade och sa att vi mådde bra. Kimmy lyckades berätta att han skulle vara här i tre månader och jag i 2. Jag lyckades få fram att han inte bodde i Montanita och att han hade 2 bröder. Då sa jag att jag hade 1 och Kimmy la till att han hade 2 bröder och 2 systrar. Sen pratade vi inte så mycket mer på den 2 timmar långa bilresan. Men jag är faktiskt imponerad över oss själva!

Första intrycket av Ecuador är väldigt blandat. Några av byarna vi åkte förbi var bara skjul med galler för fönstrena och det såg riktigt fattigt ut! Sen kunde man se på andra sidan vägen där husen var helt vanliga stenhus. Mycket jordbruk var det också. Man märkte direkt när man kom in i Montanita. Då såg vi turister, "affärer" (läs stånd) och ni vet allt som hör till en turiststad. Men samtidigt så är det inte för mycket. Väldigt mysigt skulle jag säga, här tror jag vi kan trivas.

Nu ska vi gå och leta upp våran skola vi ska börja i på måndag. Tänkte gå dit och säga hej, sen blir det nog det vanliga man gör på semester, sola och bada :D

Nu tjatar Gunhild, hon vill bada!

nytt år nya möjligheter

Hade planerat att göra en års resumé över 2013, men det tog alldeles för lång tid och tillslut försvann till och med inlägget så jag gav upp. Ni får ett helt annat inlägg istället.

Nu ligger jag här hemma på våra madrasser som för tillfället är dom ända möblerna vi har. Lägenheten är tom och städad, väskorna är packade och förväntningarna är höga!

Vem hade trott att jag skulle åka ut på ännu en resa? Jag har ju alltid sagt att jag vill lära mig franska och flytta till Paris. Men nu blev det spanska i Ecuador. Det tycker i varje fall jag låter helt underbart! Jag älskar att resa, målet är att ha varit i alla världsdelar. Men man blir ju aldrig färdig med att resa! Jag känner mig ganska bortskämd som har möjligheten att kunna ta ledigt 2 månader och komma tillbaka till samma jobb. Men nu åker vi alltså imorgon. Frolle hämtar oss här kl 11.30 sen startar våran 23h resa ner till Ecuador och sen startar vårat äventyr... Det här blir spännande!!! :D