Never ever

En sak är säker, jag ska aldrig bli målare! Visst att det är kul att måla. Men förarbetet är det värsta i världen! Spackla, slipa, spackla, slipa, grundmåla, grundmåla. Fy säger jag bara. :p gissa vad vi ska göra imorrn?! Slipa och grundmåla! Förhoppningsvis så ska jag köpa tapet/färg till mitt rum med :) det är iaf lite roligt!
Det värsta av allt är att jag hela tiden går och sätter på musik, lika snabbt stänger pappa av. Han tycker det bullrar för mycket. Till och med lugna favoriter bullrar! Jag hatar att arbeta utan musik, iaf när man gör något som är tråkigt! Jag vill ju bara sjunga :D

Måste säga att det känns som det va riktigt länge sen jag hade en helg utan utgång. Kan nog inte minnas senaste. Ganska skönt faktiskt, vet ungefär vad som händer där om lördagarna utan att vara där.
Just nu har klädpaniken nästan gått över och man har äntligen bestämt sig för kvällens outfit, trots att man byter precis innan man går. Man ska precis öppna andra cidern eller fylla på vinglaset. Eftersom det första tog slut under sminkningen va.
Sen myser vi tillsammans, skrattar, pratar och sjunger något hejdlöst. Klockan slår halv ett och man drar sig vidare mot nästa förfest ställe, tar några shot i hopp om att dansstegen blir lite bättre när man "slappnar av". Alla vet att man går bättre i högklackat när man är lite onykter. Kl slår ett, förfesten är slut och otten kallar. Först är det traditionella toabesöket, sen dansa. Blir lite varma, uteserveringen lockar. På vägen dit måste man hälsa på ett flertal människor men trivs som fisken i vattnet.
Efter en lite för lång stund ute är det dags för dans. Tre låtar hinner man med och sen blir man lika chockad att musiken stängs av och klockan redan slagit tre. Ramlar hem lite snyggt. Duscha, dricka vatten, sova! Nej, tror jag trivs bättre här i en skön säng idag faktiskt :D godnatt från dagens partypooper eller hur det nu stavas :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback