motiverande!

Min lediga dag, känns som vanligt inte speciellt ledig.
Börjar dagen med att få ett sms halv nio om en obetalad telefonräkning som jag vet att jag har betalat!
Eller iaf försökt betalat för det hade tydligen inte gått igenom, och nu har jag inte tillräckligt med pengar på kontot så vetifan hur jag ska lösa det, kan man vänta till 25e eller ska jag ta mammas konto?? vill ju inte få massa varningar liksom!

Men idag har jag nog samlat jätte många vuxenpoäng iaf!
Eftersom jag kommer vara arbetslös i höst så kom jag på tanken att gå med i akassan.
Det är bara det att det inte är det lättaste. Jag började med att ringa arbetsförmedlingen, de gav mig några bra råd och gav mig ett nytt nummer, som gav mig ett nytt nummer, som gav mig ett nytt nummer. Nu tror jag att jag har pratat med 5 olika personer och har börjat tröttna på meningen "Hej Lovisa Bjälke heter jag och jag vill gå med i akassan". Men när jag väl kommit till jouren eller vad dom kallade det så sa hon att hon skulle skicka hem en massa papper.. Vad va det svåra med det? varför kunde inte den första personen i akassans telefonservice göra det?? Allt för att göra de arbetslösa omotiverade så inte så mycket skattepengar ska gå till spillo?!

Som vanligt så tvättar jag på min lediga dag med, plus att jag håller på att ställa mig i massa bostadsköer.. Har sökt massa utbildningar med, inte för att jag ska plugga, mest för att se om jag kan komma in någonstans :P psykologprogrammet, socionomprogrammet och sjukgymnastprogrammet..

Riktigt tråkigt inlägg om en ganska tråkig ledig dag. Funderar på o gå ut o gå en sväng, riktigt fint väder! :D


Kommentarer
Postat av: moster

hej prinsessan. Jättebra att du går med i akassan. När du får papperen kommer du att se att det inte blev lättare och sen får du ju förstås inga pengar förrän du varit med ett år (och jobbat) så det är väl bara att se till så du har jobb! Kul va!?

Kommer du till norrping i helgen? Min man o jag ska till stockholm/älvsjö på fredag om du ville åka med...du kan ju inte missa en willefölsedag!

Keep up with your vuxensaker

Kram

2010-03-22 @ 17:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback