Koh Phangan

Resan hit tog svin lång tid och va as tråkig!
Tyskt flygbolag vilket innebär, alla filmer är dubbade till tyska och ingen text. Det fanns verkligen ingenting att göra, men det gick bra ändå. Mest träsmak!
i Bangkok va allt mest hysteriskt och jag fick lite panik. Den ända engelskan dom kunde va "200 per person". Men vi va bara där en halv natt på ett äckligt och dyrt hotell (med dyrt menar jag 1300 baht per person alltså ca 250kr snabb huvudräkning)
Resan till koh phangan va också rätt spännande, båtarna gick inte som dom skulle och vi kom 1.5 timme försent, och fick stå och vänta i en timme i strålande sol med ryggsäckar och inget solskydd. Jag fick den finaste bonnbrännan av alla! STOLT!
På Koh Phangan fanns det inga hotell lediga men vi ljög och sa att vi hade bokat så efter typ en timme fick vi ett rum på ett jättefint hotell där allt ser ut som i vingkatalogen. grymt vackert! 600 baht per natt/rum (50kr) så jag klagar inte.
Full moon partyt blev flyttat till idag för igår hyllade dom någon gud, vilket kanske va tur eftersom vi inte sovit typ nånting på 2 dygn. Så nu har Jocke redan börjat dricka cocktails.. :)
Han har även börjat anteckna alla våra dumma och osmarta kommentarer, det har redan blivit endel och vill inte tänka på hur många jag slänger ur mig om dagen. Den som lever får se! :P
Tittade på wallander: kuriren. I början av filmen åkte kuriren på sin motorcykel förbi en busskur
Lovisa: "Åhhh, nu ska han stanna vid busskuriren och döda någon"........
Jocke: ser en neger sitta mellan två europeer och säger
"Han måste vara svensk" och han är seriös.
Disa:
Disa kollar ut genom flygplans fönstret och utbrister.
"Åhhh där är månen"
"Nej det är lampan på flygplans vingen"
Disa som inte är spindelrädd har nu erkänt att det finns riktigt vidriga spindlar för igår när hon giclk på toan så va det en knytnävestor tjock och hårig spindel på toan. Jag är glad att det inte va jag. Det tråkiga är att jag inte vågar gå på toa längre.. Börjar få kramp, men vad gör man då?!
Har inte blivit så många bilder än så länge, men här är några Jockebilder...
Nu ska jag gå och sola klockan är alldeles för mycket!
6 timmars tidsskillnad för er som undrar, så här är kl 12.28 nu. Ni ligger nog och sover för ni är 6 timmar efter...
inge mera gnola
nu ska jag sola!

Kommentarer
Postat av: moster

hej prinsessan. Kul att ni kommit fram. tat lugnt med solen, den är där nästa dag och nästa...hare bra. kram

2011-02-19 @ 14:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback