Cambodia

Antligen framme i kambodja! Bussresan var helt forfarlig!
Fick sitta breedvid en fransman som vagrade sluta prata med mig, och han pratade BARA franska. och nu nar jag reser med en fransman har jag ju insett att jag inte kommer ihag nasgonting av det vackra spraket. sa jag sa mest oui oui och typ je ne ce pas. som betyder jaja och jag vet inte. Inte nog med det, han hade sa langa ben sa han inte fick plats i satet sa han hade ena benet pa hela mitt utrymme och andra ut i gangen, med kroppen lag han pa mig sa jag satt helt inklamd i fonstret och kunde inte rora pa mig. Och eftersom jag inte orkade prata med honom sa sket jag i att saga nagot och iphonen blev min raddning med hog musik.

MEN! Kambodja verkar nice, am sa lange ar folket valdigt tillmotesgaende, men vagen hit sag man att det verkar valdigt fattigt. Alla bor i trahyddor utan el med stora familjer. Det var iaf forsta intrycket.

Imorgon ska vi aka till alla tempel har i Angkor, det ska bli spannande och se lite kultur med. Jag som ar sa himla allmanbildad och kulturig! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är ju som sagt väldigt allmänbildad och kulturintresserad. Jag är avundsjuk. Ta mycket kort på templet och dig.

Kram

Älsklingsmamman

2011-03-27 @ 18:38:11
Postat av: disaapappan

Låter toppen! Njut och ha det bra! En anledning till att man har det fattigt är att det var krig och elände tidigare. Ett galet gäng dödade miljoner av de egna innevånarna. För övrigt: se upp med myggor, ha gärna långärmat, finns malaria och denguefeber. Om man säger att det är farliga områden på grund av minor så är de farliga. Finns massor av minor kvar sedan krigen. Se upp för väskryckare och liknande. (Vad som sägs på svenska ambassadens reseinfo kring Kambodja).

Puss!

2011-03-28 @ 06:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback