Laos

Vi som tankte att vi skulle fly fran thailand och regnet till et soligt Laos, HA dar fick vi!
Just nu har jag pa mig leggins och tjocktroja, det ar kallt och regnar. Jag blir sa himla trott pa det har, kunde jag fa sola?!

Men en manad i thailand har iaf varit helt underbar! Bast gillade jag koh tao och dykning, sista dyket kunde ju inte avslutas battre an att fa simma 1 meter ifran en 4m lang valhaj. Djungeln var ocksa riktigt cool, forutom blodiglarna.. Alldeles for mkt shopping i Bangkok igen men men, det va faktiskt bara saker vi behovde.

Vi halsade pa buddha ocksa, dar skulle man sitta pa kna, buga tre ganger sen onska sig nagot. Sen buga tre ganger till. Sen skulle man tydligen fa tur och onskningen skulle fa ett lyckligt slut. Vi far vall se...

Bussresan gick bra, holl pa att krocka riktigt ordentligt en gang. men nara skjuter ingen hare! Visumfixandet va ocksa ett valdigt harligt system. Tre olika kontroller som slutade med att man fick lamna in pass, en bild, och alla papper. Sen fick man ga till en annan lucka dar en snubbe stog och ropade upp alla namn var for sig och sa fick man racka upp handen och ta sitt pass.. Det tog sammanlagt ca 2 timmar..  inte alls sa roligt..

Har ett ganska jobbigt problem med. Att alla banker ska behova java, for det finns inte har och tar 17 ar att installera, har inga pengar pa det ratta kortet och vet inte riktigt hur jag ska losa det har. men det loser sig nog..

Vadret idag gor att jag blir pamind om Bergen, regn och gratt. Later kanske konstigt men jag saknar det! Jag saknar livet dar. Men det finns kvar och snart ar jag tillbaka, formodligen kommer det kannas fortare an jag kan forsta.. :)

Jag mar bra, ska forsoka dra oss fran huvudstaden vientien imorrn och hoppas pa battre vader i vang vieng...
ta hand om er och sola inte mer an mig!


Kommentarer
Postat av: moster

idag när jag vaknade var det 1 dm snö på marken...så det är inte mest synd om dej! Hare jättebra och ta hand om er. Kram

2011-03-18 @ 09:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback