oh no Lovisa har tänkt igen...

Förr va det lunarstorm som gällde, och kamrat.
Då var profilerna uppladdade med namn på alla sina "vänner" eller rättare sagt alla namn man kom på och alla som skrev att dom ville vara med på profilen. Några hade också fina dikter/hälsningar/ord om hur mycket man älskar någon, all från bästa vän till pojkvän/flickvän. Var det en dålig dag kunde man skriva hur mycket man hatade skitsnack och falska personer!

Egentligen är det inte så himla annorlunda nu. Förutom att det heter facebook. Och statusuppdateringarna som täcker dagenshändelser handlar om nygravida, nyfödda, bloggar, sport och vikt.

Det ända som är någorlunda samma är bilderna. Fylla! 90% av allas bilder har med fylla att göra. Bara att förr var det så mycket mer hemligt. Inga bilder visade såklart spriten, men på äldre dagar är det självklart helt okej.

Vet egentligen inte varför jag skriver om det. På ett sätt stör det mig, att många får barn, skaffar familj, är jag vuxen?! Är man vuxen när man flyttar hemifrån? Eller handlar det om ålder? Vad vill jag? Det är mycket skönare att få ta eget ansvar och bestämma över mitt liv. Men så himla mycket mer stress, pengar, jobb, eget ansvar... Jag vill inte ha barn redan, men som liten drömde jag om att bli en ung mamma som var gift med ett fotbollsproffs när jag var 20...

Det som stör mig mest är att på samma gång som jag stör mig på att jag är i åldern när många får barn eller måste börja banta så är det ju det jag helst vill läsa! Det jag blir gladast av att höra, när någon har ett mål. Eller att några börjar ett nytt familjeliv! Jag älskar ju att kolla på mina vänners barn, djur, semesterbilder, intressen. Det är nog bara det att det är nu man inser hur olika vi alla är. och att det kanske skrämmer mig på ett sätt som det ger mig bekfräftelse och trygghet.

Så jag tror jag bara fortsätter som jag brukar. Inte stressa med något och gör det jag vill för stunden. Resten löser sig.. Jag har det ju faktiskt väldigt väldigt väldigt bra just nu!






Kommentarer
Postat av: Pappa

Vilka fina tankar du har, och du kämpar. Det du visar och delar med dig av på det här sättet är fantastiskt. Du är verkligen vuxen. Men glöm aldrig bort att ha barnasinnet kvar, det behöver man. Så underbart skönt att höra att du trivs. Det funkar att också bara få vara här och nu.

Kram till min fina dotter från en stolt pappa

2012-02-23 @ 10:56:32
Postat av: moster

Det är bra prinsessan, tat lugnt, du vet ju att din moster är din idol och hon hade inte bråttom hon...du kanske inte ska söla SÅ mycket...och du kronprinsessan är över 30!

OCH jag har inga supabilder, bara vackra!

Kramar

2012-02-23 @ 20:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback