Hajar som hajar....

Hej hej bloggen! ;)
 
Igår var ingen bra dag var på en ny strand vi inte varit på förut.
Åkte med nya surfbilen, supersoft bil!
 
Dagen slutade med att Kimmy skar upp undersidan av foten på en sten. och där vi var kunde ingen prata engelska så när jag skulle köpa vatten och papper blev det ett ända stort kaos!
Jag försökte säga att min pojkvän har skurit upp foten på en sten och han blöder massor, har ni vaten och papper.
Men ordet blod är "sangre" men jag sa en aning fel... jag sa "sangria". Så alla trodde att jag sa att min pojkvän har en sten och vill ha vatten, papper och sangria... MEN efter mycket om och men så förstod dom mig och jag fick det jag skulle. så när vi kom upp till bilen som stod bredvid en skola så skulle alla hjälpa till. det var ca 6 vuxna som nästintill blev osams om hur dom skulle rengöra såret och alla pratade jättefort. vi förstod typ "vatten, sprit, kaffe, plåster. NEJ! Sprit, vatten, varmt, plåster, läkare" och om och om igen... så började dom prata med mig om hur jag skulle göra när vi kom hem.. Men då var det en man som gick till apoteket och köpte massa olika starka medel åt oss så tvättade dom såret åt oss. supersnälla. Alla skrattade åt varandra för vi inte förstod varandra. kul och interssant!
Alla barn ville vara med och kolla också, så tror dom fick sig ett bra samtalsämne över helgen! :)

 

 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
'
 
 
 
 
 
 Nu sitter vi och planerar vad vi vill göra, skulle ju egentligen ha dykt idag så det suger lite. Men så länge foten blir bra tills vi ska till Galapagos nästa lördag så är vi glada :D
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: moster

Synd om Kimmy, hälsa kram! men nu har ni lite extra tid att plugga! Vamos ala playa. (man kan ha en platspåse tejpad runt foten). Tat lugnt Kram

2014-02-02 @ 19:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback